• MIĘDZYSZKOLNA SIEĆ WSPÓŁPRACY

          Szkoła Podstawowa im Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Sampławie uczestniczy w programie rządowym "Aktywna Tablica". Dzięki udziałowi w programie dwie sale lekcyjne wyposażono w nowoczesne tablice interaktywne, dzięki którym zajęcia lekcyjne prowadzone są w oparciu o technologię informacyjno-komunikacyjną.

          W związku z realizacją Rządowego programu Aktywna Tablica powstała „Międzyszkolna sieć współpracy nauczycieli stosujących TIK”. Szkoły uczestniczące w sieci:

          • Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Złotowie
          • Szkoła Podstawowa w Tuszewie
          • Szkoła Podstawowa im. Księdza Biskupa Bernarda Czaplińskiego w Grabowie - Wałdykach
          • Szkoła Podstawowa im.  kardynała Stanisława Dziwisza w Kazanicach
          • Szkoła Podstawowa im. Teofila Ruczyńskiego w Prątnicy
          • Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Rożentalu
          • Szkoła Podstawowa im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Sampławie

           

          Harmonogram działań międzyszkolnej sieci współpracy w programie Aktywna Tablica

          Planowane działania w sieci:

          1. Spotkania organizacyjne.
          2. Przygotowywanie i prezentacja lekcji otwartych.
          3. Rozwijanie kompetencji nauczycieli w zakresie technologii informacyjno- komunikacyjnych
          4. Dzielenie się przykładami dobrych praktyk.
          5. Dzielenie się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami oraz udostępnianie, w szczególności opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK.
          6. Wymiana poglądów, doświadczeń.

           

          1. Spotkanie organizacyjne (16.09.2021):
          • Integracja uczestników sieci.
          • Poznanie potrzeb i oczekiwań uczestników dotyczących udziału w międzyszkolnej sieci współpracy.
          • Ustalenie celów, harmonogramu działań międzyszkolnej sieci współpracy.
          1. Planowane zajęcia otwarte w szkołach
            •  

          Przykłady dobrych praktyk

          Propozycje materiałów samokształceniowych:

          1. „Sieci współpracy i samokształcenia, jako nowa forma doskonalenia nauczycieli w pracy z nowymi technologiami” dostępne na https://www.ore.edu.pl/
          2. Publikacja dobrych praktyk: http://www.profesor.pl/
          3. Blog sieci: https://aktywnatablicatik.blogspot.com

           

          Aplikacje do tworzenia interaktywnych pomocy dydaktycznych:

          https://www.jigsawplanet.com/

          https://learningapps.org

          https://quizizz.com/

          https://kahoot.com

          https://pl.padlet.com/

           

          Ciekawe zasoby w sieci: strony – linki dotyczące gier/innowacyjnych programów:

          • learningapps.org – platforma 2.0 Larning Apps posiada zasoby i szablony do tworzenia własnych interaktywnych pomocy dydaktycznych z różnych przedmiotów (gry edukacyjne o różnym stopniu trudności i tematyce – zagadki, quizy). Umożliwia tworzenie ćwiczeń na tablicę interaktywną. www.learningapps.org jest bezpłatną platformą niewymagającą instalacji z dostępnymi szablonami do tworzenia online różnych ćwiczeń, prostych gier i innych pomocy do wykorzystania w procesie dydaktycznym przez nauczycieli różnych przedmiotów.
          • Platforma Edmodo www.edmodo.com – edukacyjna witryna społecznościowa wspomagająca współpracę i komunikację nauczyciela i ucznia.
          • Platformy TED-Ed www.ed.ted.com, Blendspace www.blendspace dawniej Edcanvas), umożliwiają przygotowanie, organizowanie i udostępnianie materiałów edukacyjnych czyli całej lekcji odwróconej (temat, cele, wklejenie filmu, przesłanie uczniom).
          • EclipseCrossword.com - darmowy program do ściągnięcia w celu tworzenia krzyżówek.
          • classdojo.com - narzędzie do oceny zachowania uczniów w klasie wykorzystujące elementy gryfikacji.
          • zondle.com - strona do tworzenia własnych gier, zagadek, quizów o różnym stopniu trudności i tematyce z możliwością przesłania uczniom gry na emaila, facebooka.
          • http://www.doppelme.com/ - strona umożliwiająca tworzenie awatara.
          • http://www.sumdog.com - gry matematyczne, serwis dla uczniów i nauczycieli.
          • http://grajlandia.pl/gry/gry-edukacyjne,18/1.html - gry edukacyjne dla najmłodszych.
          • http://www.comonsensemedia.org/mobile-app-lists/common-sense-media-learning-awardwinners - propozycja i opis 50 aplikacji, gier i stron internetowych, które otrzymały najwyższą ocenę pod względem możliwości zastosowania w nauce do roku 2013.
          • http://www.comonsensemedia.org/mobile-app-lists/common-sense-media-learning-awardwinners - propozycja i opis 50 aplikacji, gier i stron internetowych, które otrzymały najwyższą ocenę pod względem możliwości zastosowania w nauce do roku 2013.